MENU   

« Ridley Scott »

Interviews (livre en anglais)

de Laurence F. Knapp et Andrea F. Kulas

Type
Entretiens et Interviews
Sujet
RéalisateurRidley Scott
Mots Clés
Ridley Scott, réalisateur, entretiens
Année d'édition
2005
Editeur
University Press of Mississippi
Collection
Conversations with Filmmakers
Langue
anglais
Taille d'un livre de poche 11x18cmTaille relative de ce livreTaille d'un grand livre (29x22cm)
Taille du livre
Format
Broché • 277 pages • ? €
15,5 x 23 cm
ISBN-10
ISBN-13
1-57806-726-X
978-1-57806-726-8
Appréciation
pas d'appréciation (0 vote)

Moyenne des votes : pas d'appréciation

0 vote 1 étoile = On peut s'en passer
0 vote 2 étoiles = Bon livre
0 vote 3 étoiles = Excellent livre
0 vote 4 étoiles = Unique / une référence

Votre vote : -

Signaler des informations incorrectes ou incomplètes

Description de l'ouvrage :
Artisan, entrepreneur, and impresario, British filmmaker Ridley Scott accepts the profit motive as the only way to thrive in an industry where there is little patience for artistic flourishes or overblown expenses. Yet, while he may pay lip service to the free enterprise system, he is an unapologetic auteur, committed to using every element of film—from evocative lighting to digital composition-to overwhelm our senses and redefine how we perceive the future (Alien, Blade Runner), the past (1492: The Conquest of Paradise, Gladiator), and the present (Thelma & Louise, Black Hawk Down).

This collection of interviews follows Scott over twenty-five years as he perfects the Ridley Scott look, builds his media empire, and reacts to the twenty-year cult status of Blade Runner. Throughout, he discusses the triumphs and challenges involved in working with A-list actors—particularly such women as Susan Sarandon, Sigourney Weaver, and Demi Moore—and big-budget special effects. Scott emerges as a consummate English gentleman who acknowledges the legacy of the futuristic Blade Runner and Alien but who also is adept at taking the pulse of contemporary American culture.

Unlike many of his colleagues in the U. S., Scott did not attend film school. Instead, he developed his visual sensibility at London's Royal College of Art. Years in television production gave Scott the clout and confidence to revitalize feature filmmaking. He hit the jackpot with Alien but ran into financial and logistical difficulties with Blade Runner and Legend. In response he shifted his attention to more contemporary genres, offering a continental perspective on America in Black Rain and Thelma & Louise. By the late 1990s, Scott had achieved both critical and commercial success with Oscar-winning films Gladiator and Black Hawk Down.

Voir le site internet de l'éditeur University Press of Mississippi

> Des mêmes auteurs :

David Fincher:Interviews

David Fincher (2014)

Interviews

de Laurence F. Knapp
(en anglais)

Sujet : Réalisateur > David Fincher

Brian De Palma:Interviews

Brian De Palma (2003)

Interviews

de Laurence F. Knapp
(en anglais)

Sujet : Réalisateur > Brian de Palma

> Livres ayant un titre identique ou proche :

Ridley Scott:Le dernier empereur d'Hollywood

Ridley Scott (2023)

Le dernier empereur d'Hollywood

de Gilles Penso

Sujet : Réalisateur > Ridley Scott

Ridley Scott:rétrospective

Ridley Scott (2021)

rétrospective

de Ian Nathan

Sujet : Réalisateur > Ridley Scott

Ridley Scott:Philosophie du monstrueux

Ridley Scott (2019)

Philosophie du monstrueux

de Jean-Clet Martin

Sujet : Réalisateur > Ridley Scott

Ridley Scott : Le cinéma au coeur des ténèbres

Ridley Scott (2014)

Le cinéma au coeur des ténèbres

de Claude Monnier

Sujet : Réalisateur > Ridley Scott

> Sur un thème proche :

Nota : Un livre sur fond légèrement grisé est un livre qui n'est plus actuellement édité ou qui peut être difficile à trouver en librairie. Le prix mentionné est celui de l'ouvrage à sa sortie, le prix sur le marché de l'occasion peut être très différent.
Un livre sur fond de couleur beige est un livre édité dans une autre langue que le français.

22497 livres recensés   •   (c)2014-2024  Livres-Cinema.info   •