MENU   

« Hollywood's Censor - Joseph I. Breen and the Production Code Administration »

(livre en anglais)

de Thomas Doherty

Type
Etudes
Sujet
StudioHollywood
Mots Clés
Code Hays, censure, Hollywood, moralité
Année d'édition
2009
Editeur
Columbia University Press
Collection
(hors collection)
Langue
anglais
Taille d'un livre de poche 11x18cmTaille relative de ce livreTaille d'un grand livre (29x22cm)
Taille du livre
Format
Broché • 440 pages • ? €
13,5 x 21,5 cm
ISBN
978-0-231-14359-2
Appréciation
pas d'appréciation (0 vote)

Moyenne des votes : pas d'appréciation

0 vote 1 étoile = On peut s'en passer
0 vote 2 étoiles = Bon livre
0 vote 3 étoiles = Excellent livre
0 vote 4 étoiles = Unique / une référence

Votre vote : -

Signaler des informations incorrectes ou incomplètes

Description de l'ouvrage :
From 1934 to 1954 Joseph I. Breen, a media-savvy Victorian Irishman, reigned over the Production Code Administration, the Hollywood office tasked with censoring the American screen. Though little known outside the ranks of the studio system, this former journalist and public relations agent was one of the most powerful men in the motion picture industry. As enforcer of the puritanical Production Code, Breen dictated “final cut” over more movies than anyone in the history of American cinema. His editorial decisions profoundly influenced the images and values projected by Hollywood during the Great Depression, World War II, and the Cold War.

Cultural historian Thomas Doherty tells the absorbing story of Breen’s ascent to power and the widespread effects of his reign. Breen vetted story lines, blue-penciled dialogue, and excised footage (a process that came to be known as “Breening”) to fit the demands of his strict moral framework. Empowered by industry insiders and millions of like-minded Catholics who supported his missionary zeal, Breen strove to protect innocent souls from the temptations beckoning from the motion picture screen.

There were few elements of cinematic production beyond Breen’s reach—he oversaw the editing of A-list feature films, low-budget B movies, short subjects, previews of coming attractions, and even cartoons. Populated by a colorful cast of characters, including Catholic priests, Jewish moguls, visionary auteurs, hardnosed journalists, and bluenose agitators, Doherty’s insightful, behind-the-scenes portrait brings a tumultuous era—and an individual both feared and admired—to vivid life.

Voir le site internet de l'éditeur Columbia University Press

> Du même auteur :

Pre-Code Hollywood: Sex, Immorality, and Insurrection in American Cinema, 1930-1934

Pre-Code Hollywood (1999)

Sex, Immorality, and Insurrection in American Cinema, 1930-1934

de Thomas Doherty
(en anglais)

Sujet : Studio > Hollywood

> Sur un thème proche :

Censoring Hollywood: Sex and Violence in Film and on the Cutting Room Floor

Censoring Hollywood (2011)

Sex and Violence in Film and on the Cutting Room Floor

de Aubrey Malone
(en anglais)

Sujet : Studio > Hollywood

Dangerous Men: Pre-Code Hollywood and the Birth of the Modern Man

Dangerous Men (2002)

Pre-Code Hollywood and the Birth of the Modern Man

de Mick LaSalle
(en anglais)

Sujet : Studio > Hollywood

Complicated Women: Sex and Power in Pre-Code Hollywood

Complicated Women (2001)

Sex and Power in Pre-Code Hollywood

de Mick LaSalle
(en anglais)

Sujet : Studio > Hollywood

Hollywood face à la censure : Discipline industrielle et innovation cinématographique 1915-2004

Hollywood face à la censure (2005)

Discipline industrielle et innovation cinématographique 1915-2004

de Olivier Caïra

Sujet : Studio > Hollywood

Forbidden Hollywood:The Pre-Code Era (1930-1934): When Sin Ruled the Movies

Forbidden Hollywood (2019)

The Pre-Code Era (1930-1934): When Sin Ruled the Movies

de Mark A. Vieira
(en anglais)

Sujet : Studio > Hollywood

Sin in Soft Focus: Pre-Code Hollywood

Sin in Soft Focus (2003)

Pre-Code Hollywood

de Mark A. Vieira
(en anglais)

Sujet : Studio > Hollywood

Le Monde truqué:les mystères du cinéma

Le Monde truqué (1931)

les mystères du cinéma

de Michel Gorel

Sujet : Studio > Hollywood

Nota : Un livre sur fond légèrement grisé est un livre qui n'est plus actuellement édité ou qui peut être difficile à trouver en librairie. Le prix mentionné est celui de l'ouvrage à sa sortie, le prix sur le marché de l'occasion peut être très différent.
Un livre sur fond de couleur beige est un livre édité dans une autre langue que le français.

22478 livres recensés   •   (c)2014-2024  Livres-Cinema.info   •