MENU   

« Hollywood and Hitler 1933-1939 »

(livre en anglais)

de Thomas Doherty

Type
Etudes
Sujet
StudioHollywood
Mots Clés
Hollywood, idéologie nazie, Allemagne
Année d'édition
2013
Editeur
Columbia University Press
Collection
Film and Culture Series
Langue
anglais
Taille d'un livre de poche 11x18cmTaille relative de ce livreTaille d'un grand livre (29x22cm)
Taille du livre
Format
Relié • 448 pages • 25,88 €
16 x 23 cm
Egalement disponible en format eBook.
ISBN
978-0-231-16392-7
Appréciation
pas d'appréciation (0 vote)

Moyenne des votes : pas d'appréciation

0 vote 1 étoile = On peut s'en passer
0 vote 2 étoiles = Bon livre
0 vote 3 étoiles = Excellent livre
0 vote 4 étoiles = Unique / une référence

Votre vote : -

Signaler des informations incorrectes ou incomplètes

Description de l'ouvrage :
Between 1933 and 1939, representations of the Nazis and the full meaning of Nazism came slowly to Hollywood, growing more ominous and distinct only as the decade wore on. Recapturing what ordinary Americans saw on the screen during the emerging Nazi threat, Thomas Doherty reclaims forgotten films, such as Hitler's Reign of Terror (1934), a pioneering anti-Nazi docudrama by Cornelius Vanderbilt, Jr.; I Was a Captive of Nazi Germany (1936), a sensational true tale of "a Hollywood girl in Naziland!"; and Professor Mamlock (1938), an anti-Nazi film made by German refugees living in the Soviet Union.

Doherty also recounts how the disproportionately Jewish backgrounds of the executives of the studios and the workers on the payroll shaded reactions to what was never simply a business decision. As Europe hurtled toward war, a proxy battle waged in Hollywood over how to conduct business with the Nazis, how to cover Hitler and his victims in the newsreels, and whether to address or ignore Nazism in Hollywood feature films. Should Hollywood lie low, or stand tall and sound the alarm?

Doherty's history features a cast of charismatic personalities: Carl Laemmle, the German Jewish founder of Universal Pictures, whose production of All Quiet on the Western Front (1930) enraged the nascent Nazi movement; Georg Gyssling, the Nazi consul in Los Angeles, who read the Hollywood trade press as avidly as any studio mogul; Vittorio Mussolini, son of the fascist dictator and aspiring motion picture impresario; Leni Riefenstahl, the Valkyrie goddess of the Third Reich who came to America to peddle distribution rights for Olympia (1938); screenwriters Donald Ogden Stewart and Dorothy Parker, founders of the Hollywood Anti-Nazi League; and Harry and Jack Warner of Warner Bros., who yoked anti-Nazism to patriotic Americanism and finally broke the embargo against anti-Nazi cinema with Confessions of a Nazi Spy (1939).

Voir le site internet de l'éditeur Columbia University Press

> Du même auteur :

Pre-Code Hollywood: Sex, Immorality, and Insurrection in American Cinema, 1930-1934

Pre-Code Hollywood (1999)

Sex, Immorality, and Insurrection in American Cinema, 1930-1934

de Thomas Doherty
(en anglais)

Sujet : Studio > Hollywood

> Sur un thème proche :

The Collaboration: Hollywood's Pact With Hitler

The Collaboration (2013)

Hollywood's Pact With Hitler

de Ben Urwand
(en anglais)

Sujet : Studio > Hollywood

The Dark Mirror: German Cinema Between Hitler and Hollywood

The Dark Mirror (2002)

German Cinema Between Hitler and Hollywood

de Lutz Koepnick
(en anglais)

Sujet : Studio > Hollywood

Loin d'Hollywood ? : Cinématographies nationales et modèle hollywoodien : France, Allemagne, URSS, Chine 1925-1935

Loin d'Hollywood ? (2013)

Cinématographies nationales et modèle hollywoodien : France, Allemagne, URSS, Chine 1925-1935

Collectif dir. Christophe Gauthier, Anne Kerlan et Dimitri Vezyroglou

Sujet : Histoire du cinéma

Vienne et Berlin à Hollywood: Nouvelles approches

Vienne et Berlin à Hollywood (2006)

Nouvelles approches

Collectif dir. Marc Cerisuelo

Sujet : Histoire du cinéma

Des blondes pour Hollywood:Marilyn et ses doubles

Des blondes pour Hollywood (2023)

Marilyn et ses doubles

de Adrien Gombeaud

Sujet : Studio > Hollywood

Hollywood, la norme et la marge:Genres, esthétiques et influences du cinéma hollywoodien (1930-1960)

Hollywood, la norme et la marge (2016)

Genres, esthétiques et influences du cinéma hollywoodien (1930-1960)

de Jean-Loup Bourget

Sujet : Studio > Hollywood

La face cachée d'Hollywood : Au-delà des films, un siècle de cupidité, de scandales et de corruption

La face cachée d'Hollywood (2015)

Au-delà des films, un siècle de cupidité, de scandales et de corruption

de Kieron Connolly

Sujet : Studio > Hollywood

Nota : Un livre sur fond légèrement grisé est un livre qui n'est plus actuellement édité ou qui peut être difficile à trouver en librairie. Le prix mentionné est celui de l'ouvrage à sa sortie, le prix sur le marché de l'occasion peut être très différent.
Un livre sur fond de couleur beige est un livre édité dans une autre langue que le français.

22459 livres recensés   •   (c)2014-2024  Livres-Cinema.info   •